Najčastejšie používané slová, politici, Facebook, August 2016

Politický social

(Čítaj politický soušl). Byť social je dnes nielen v politike „in“. Alebo „cool“. Byť online už nestačí! Preto social sú dnes všetci. Žartujem, nie sú. Výrobca čokoládových tyčiniek, lokálne kaderníctvo, Coca-Cola i šéf Facebooku, tí sú. Rovnako tak poslanec NRSR v prvej lavici, v piatej, v siedmej, na pravej i na ľavej strane pléna. A zrejme aj teta upratovačka na balkóne. Tí, ktorí sa chcú dozvedieť všetko a hneď, sú na sociálnych sieťach. Tí, ktorí chcú, aby sa ostatní o nich dozvedeli všetko a hneď, tí sú tiež.

V čom je však politický social iný? Túto otázku som si položil už dávnejšie, najmä po odvysielaní niekoľkých zaujímavých momentov z rokovania NRSR, kde odznievali vo víre vášne výrazy ako: „Tupá a primitívna provokácia! Pôjdeš do basy ty hajzel! Mumák, trtko, zlodej….ale aj stovky breptov. Politici si totiž nezostávajú nič dlžní. Pri emotívnych prejavoch.  V čase poslaneckých poznámok. Keď im zapnú mikrofón. A najmä keď zapnú kamery. Tak som sa analyticky pozrel  aj na facebookové stránky predsedov jednotlivých politických strán. A aj keď som zo svojej analýzy vynechal profily Radoslava Procházku (svoj posledný príspevok publikoval 5.4.2016) a Igora Matoviča (používa súkromný profil), moje závery sú určite zaujímavé.

Počet fanúšikov

Najobľúbenejšími predsedami politických strán na Facebooku boli v auguste 2016 Boris Kollár (82 588), Richard Sulík (80 549) a Marián Kotleba (72 729). Róbert Fico pôsobí v tejto zostave ako štatistická chyba, upratoval si však zrejme v osobných stránkach a zhodol sa na jednej, ktorú začal používať. Je však nová a vznikla v mesiaci august, merať ju však je možné až od počtu 100 fanúšikov, teda v niektorých metrikách sa nenachádza.

Boris Kollár dosiahol zároveň prvenstvo aj v absolutnom náraste fanúšikov.  Ostatní politici stagnovali…..

Absolútna zmena v počte fanúšikov politikov

Aká je komunikácia politikov na sociálnych sieťach?

Najvyšší počet publikovaných príspevkov boli práve linky na rôzne články v médiách, mediálne weby, príp. iný externý obsah (157). Rekordérom v rozmanitosti je opäť Boris Kollár, ktorý v auguste 2016 zdieľal obsah až zo 48 zdrojov. Nevynechal ani Fun rádio a blog poslankyne konkurenčnej strany Lucie Ďuriš Nicholsonovej 🙂 Najmenej obľúbenou formou sú obyčajné textové statusy a to u všetkých.

Typy politikmi zverejnených príspevkov na Facebooku, august 2016

Zdieľať nielen svoj, ale aj cudzí obsah s patričným komentárom, je tak v prípade politikov celkom úspešnou stratégiou. Ako je vidieť na predchádzajúcom grafe, tak angažovanosť cieľového publika dosiahla v prípade linkov až 38%.

A keď sa pozrieme na obsah komunikácie? Politici sa zdajú byť na sociálnych sieťach slušnejší a kultivovanejší… Schválne. V galérii nájdete vygenerované najčastejšie používané slová sledovaných politikov. Skúste sami pre seba priradiť použité slová k sledovaným politikom. Odpovede si môžete skontrolovať v závere článku.

Nutné vysvetlivky: Veľkosť písma vyjadruje frekvenciu daného slova, zelené odtiene nárast dosahu, červené odtiene pokles dosahu. Ako vidíte, ak si odmyslíme zámená, príslovky, predložky, dostaneme v skratke obraz toho, čo sa dialo za posledný mesiac a bolo aj hojne medializované.

 

Záverečné vyhodnotenie

Kým komerčné subjekty chcú hovoriť so svojimi potenciálnymi zákazníkmi o sebe, motivovať ich ku kúpe alebo sympatiám voči vlastnej značke, politickí  lídri využívajú sociálne siete často k šíreniu nenávisti voči konkurenčným značkám (politikom, politickým stranám, ich myšlienkam alebo názorom). A aj keď je politický social  menej impulzívny, často je rovnako hejterský ako parlamentná realita.

A zjavne to funguje. Kto má najakčnejších “zákazníkov”? Teda v tomto prípade sympatizantov a potenciálnych voličov? A kto najviac publikuje? Myslím, že titul Pacha slovenského Facebooku v kategórii líder politickej strany máme za mesiac august udelený. Jednoznačným víťazom je Boris Kollár.

Najúspešnejší príspevok v prepočte na počet fanúšikov

 Absolútne najúspešnejší príspevok podľa počtu reakcií

 

PS1: Alojz Hlina (07), Andrej Danko (06), Boris Kollár (03), Bugár Béla (08), Marian Kotleba (01), Menyhárt József (02), Richard Sulík (05), Róbert Fico (04)

PS2: Použité výskumné metódy

0 Príspevky

Zapojte sa do diskusie!

Váš názor ma zaujíma!
Tak neváhajte a napíšte mi ho do komentára!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *