Ako lákajú študentov zahraničné aktivity (výber najkreatívnejších outdoor kampaní) II.

V predchádzajúcom blogu som sa trochu pozastavil nad ukážkou desiatich vybraných outdoor kampaní zahraničných univerzít. Nevyhol som sa síce trochu kritickému pohľadu na markantný rozdiel v ich kvalite, v porovnaní so slovenskými, avšak hlavným cieľom nebolo poukázať na slabiny, ale naopak, vyzdvihnúť tých, ktorí sa to neboja robiť inak, zaujímavo neuniformne, kreatívne a inšpirovať sa. Prestať sa báť, že naše konzervatívne, silne politické prostredie by takýto nápor originality nezvládlo. Najmä americké univerzity pochopili, čo znamená klesajúca demografická krivka a čo to pre nich znamená v konkurenčnom prostredí. Hedlajny, ale aj podvedomé znaky, výber farieb, tvarov a mnoho ďalších aspektov rozhoduje o koordinácii pohybov na veľmi tenkom ľade, zvanom emócie. Brnkajú na struny ega, na ambície, na strategické životné ciele a najvrchnejšie stupienky Maaslowovej pyramídy – uznanie, úcta, sebarealizácia.

Poďme teda rovno na ďalších desať vybraných outdoorových kampaní, ktoré zafungovali a naozaj oslovili.

1. Illinoiská univerzita sa vie pochváliť vo veľkom štýle.

Možno nie každý rozumie zložitým metaforám, ale určite každý rozumie jasným číslam. V mojej špeciálnej obľube, ako pôvodne matematikára je číslo „endless“ (nekonečno).

Zdroj: http://siu.edu/

2. Tiež máte pri týchto vizuáloch pocit produktovej kampane?

Že Vám nič nepripomína skostnatelé slogany, ktoré už poznáte z našich ulíc? Že by ste na prvý pohľad ani nepovedali, že ide o kampaň univerzity, tak komerčne je spracovaná? A čo asociácie – vizuálne spojené s hedlajnmi? Nuž, nemýlite sa. Vyčnievať z radu chcela aj univerzita z Wisconsinu.

Zdroj: https://cuw.edu/

3. Nepotrebujete špeciálne znalosti angličtiny, aby ste porozumeli nasledujúcemu posolstvu.

Našim poslaním v živote je pomôcť Vám nájsť to Vaše. Každý z tejto univerzity má svoju vlastnú misiu. Je založená na prudkom individualizme a medzi študentmi a ich prezentáciami vlastných životných misií sú aj profesori. Partnerstvo, rovnosť, dôveryhodnosť….tieto emócie na Vás zaútočia aj priamo z ich webstránky www.stritch.edu.

Zdroj: www.stritch.edu

4. Skutočne vydarená a originálna outdoorovka Vás prekvapí v San Franciscu.

Tunajšia univerzita nabáda každého človeka so zdravými ambíciami, aby bol sám tou zmenou, ktorú očakáva od svojho okolia, biznisu, spoločnosti. Pilierové posolstvá samozrejme tvrdia aj to, že toto je miesto štartu Vášho úspechu, alebo že „dnes spolužiaci, zajtra obchodní partneri“ a mnohé ďalšie vydarené slogany. Agentúra si vzala do vizuálu bohaté spektrum cieľovej skupiny bez ohľadu na rasu, čo je v kozmopolitnej krajine neobmedzených možností a neobmedzeného liberalizmu tiež strelou priamo do stredu terča.

Zdroj: http://www.ggu.edu/

5. Tento vydarený grafický experiment s reportážnou fotkou zanietenej lektorky mi vždy pripomenie obamovské volebné bilboardy.

Aj trojica silných, stupňujúcich sa výrazov – naučiť, viesť, zažiariť v ich nielen časovej postupnosti, ale aj premiešanej grafike farieb so schválne dominantným písmom ako jediným farebným prvkom na čierno-bielom pozadí je presne to, čo si všimnete, aj keď nechcete. A ak si to už všimnete, tak sa určite zamyslíte. Ozaj, nie náhodu je „LEARN ON“ najvýraznejšie. Aj táto agentúra pochopila a graficky vyjadrila jednotlivé dávky elixírov osobného úspechu. 🙂

Zdroj: https://www.mobap.edu/

6. Prestať byť konečne nekonvenčnými pubertálnymi polográzlikmi a sprejermi

a začať sa správať dospelo – to je misia, na ktorú sa podujala univerzita zo San Diega. Zobrazením toho, čo bolo a toho, čo bude a utvrdením, že naši študenti sú vyvolení „čejndžmejkri“ dali zaujímavý, čitateľný, rýchlo asociačný reklamný náter na starú stenu.

Zdroj: http://www.sandiego.edu/

7. Schválne….všimli ste si už niekedy v spleti vysokoškolských outdoorov odkomunikovaných externistov?

Veľká a nezanedbateľná časť študentov sú buď rekvalifikačne zameraní, alebo jednoducho zaneprázdnení dospelí, ktorí majú čas na štúdium iba popri práci. Bezstarostný študentský život si žiaľ neužili a preto využívajú možnosť dovzdelávania sa na univerzitách formou externého štúdia. Ide pritom o nezanedbateľný počet samoplatcov, na ktorých univerzity akosi v komunikácii a marketingových stratégiách zabúdajú (Kto vie akú úlohu v tom zohráva Akreditačná komisia? :-)). Táto malajzijská však nie. Na plné ústa komunikuje svoje „polokurzy“ pre zaneprázdnených pracujúcich, dokonca tvrdí, že je univerzitou priamo pre nich. Že to nie je nič megakreatívne? Načo nadbytok kreatívy tam, kde je jasne, zrozumiteľne a exkluzívne pomenovaná konkurenčná výhoda? A subheadline v ďalšom grafickom výstupe dodáva spolu s fotkou starčeka s diplomom….“Nikdy nie je neskoro“

Zdroj: http://www.oum.edu.my/

8. Ak americké univerzity práve nechvália alebo neprovokujú k akcii svojich študentov a potenciálnych študentov,

šuchoria si vlastné pávie chvosty. Nevedno, či práve na tejto univerzite práve neštuduje budúci nositeľ Nobelovej ceny za definitívny liek na rakovinu, to jej však nebráni využiť celú megaboardovú plochu na tvrdenie, že menia medicínu a menia ju na dobrú. U nás by im tento slogan mohol závidieť aj samotný minister spomínaného rezortu.

Zdroj: http://hospital.uillinois.edu/

9. V predchádzajúcom bode sme spomínali chválenie svojich študentov. Tak aspoň jeden taký ukážkový.

Kým väčšina univerzít spoza veľkej mláky má svojich rugbystov, top nováčikovia Websterovej univerzity sú šachisti. Prečo sa chváliť práve tým? Nuž, čo si predstavíte pod pojmom šach? Majstrovské logické schopnosti, väčšinou spájané s nadpriemernou inteligenciou. A presne tento dojem o svojich študentoch chce vo Vás zanechať táto univerzita. Ich športové tímy nie sú svalnáči, ale bojujú mysľou a samozrejme myslia vždy niekoľko krokov dopredu. No nezamestnaj ich!

Zdroj: http://www.webster.edu/

10. Vytvor si svoj svet, tak ako to robia rebeli.

Že technické smery nemôžu byť kreatívne? Že to najkreatívnejšie, čo vymyslia sú ozubené koliesko a matica v logu? Tak poďte študovať architektúru do Manitoby a môžete byť čudák najväčší na svete, Váš individualizmus z Vás robí rebela. A to je tá inakosť, ktorá Vás namotá a namotivuje pri desiatom pohľade na tento rebelský bilboard, aby ste to skúsili práve tu, hoci Vás okolie označuje za poloautistov.

Zdroj: http://umanitoba.ca/

Bonus na záver: Rozširuje mysle a to LEGÁLNE už od roku 1855. Vtipné, stručné, jasné. Kreatívny efekt, docielený použitím výrazu „expanduje“ s priam anglicky humorne dodaným dovetkom „legálne“ spôsobí, že síce neviete, na čom fičal kreatívny tvorca tohto sloganu „zo života“, ale chcete to tiež. A kam by ste sa unúvali, keď ste už v San Franciscu? Zmeňte svet odtiaľto!, dodáva jeden z kráľov univerzitnej bilbordovej originality a ja už len snívam, kedy sa aj v našich uliciach utrhne niekto z reťaze. Viete prečo? Lebo my máme na Slovensku zhruba toľko bilbordov, čo dohromady celá USA. 🙂

Vysokoškolské outdoor kampane v zahraničí
Zdroj: https://www.usfca.edu/

 

0 Príspevky

Zapojte sa do diskusie!

Váš názor ma zaujíma!
Tak neváhajte a napíšte mi ho do komentára!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *